kronika rodzinna
2012-10-26
POLSKA: Jesienne weekendowe spacery w Górach Świętokrzyskich

Ostatni piękny jesienny weekend (19-21 października 2012 r.) spędziliśmy w Górach Świętokrzyskich.

Pierwszego dnia weszliśmy na Łysicę, szlakiem rozpoczynającym się we wsi Święta Katarzyna spod klasztoru bernardynek. Ponoć w tym miejscu istniała w dawnych czasach świątynia pogańska. Cały szlak szczególnie dla dzieci był ciekawy, bo na trasie były i mostki, i pomniki, i kapliczki, a na samym szczycie krzyż i mnóstwo kamieni na gołoborzach, po których można było skakać.

Drugiego dnia wybraliśmy się na mało uczęszczany czerwony szlak prowadzący na Łysą Górę. Szczęśliwie dzięki temu mogliśmy uniknąć tłumów, które podążały z Nowej Słupi do klasztoru Święty Krzyż z niedzielną pielgrzymką. My cieszyliśmy się złotą polską jesienią na spacerowej ścieżce.

Pięć dni później za oknem mamy już pełnię zimy...

(kg)

Autor: Kamila Gruszka

Jest dziennikarką, podróżniczką i pilotką wycieczek. Publikuje w prasie podróżniczej, o tematyce górskiej i rowerowej oraz serwisach internetowych. Prowadzi blog www.barswiat.pl, gdzie promuje aktywną turystykę rodzinną. Współpracuje z firmami z branży outdoor. Organizuje pokazy podróżnicze.
Odwiedziła już prawie wszystkie kraje w Europie, podróżowała po Azji, była w Ameryce Północnej i Afryce, ale niezmiennie fascynuje ją szeroko pojęty „Wschód”. Jako pilotka specjalizuje się w wyjazdach do Gruzji, Armenii i Iranu.

Ostatnio dodane

Parki narodowe Estonii? Chyba w pierwszej kolejności każdy, kto był w Estonii, wymieniłby Lahemaa, następnie Soomaa. Obydwa znane ze szlaków kładkowych wśród bagien i torfowisk...

Wyspa Keszm jest w przeważającej części sucha i szara. Jedynie błękit oblewającego morza dodaje jej koloru. Natomiast teren na północy wyspy....

Dolinia Chakhooh, zwana niekiedy kanionem, to jedna z najefektowniejszych formacji na wyspie Keszm. Z parkingu wędrujemy około 1 km...

Dawno, dawno temu na ziemię spadły gwiazdy. Można je zobaczyć w Dolinie Gwiazd na Wyspie Keszm (Qeshm). Stoją nieruchome, martwe...

Pętla naszej wycieczki wiodła przez Wielką Raczę – punktem startowym i końcowym była Rycerka Górna. Zapewne nigdy byśmy tutaj nie trafili, gdyby nie to, że nasze dzieciaki wypoczywały w tej miejscowości na kolonii.