Europa - Włochy

Dolomity to wspaniałe góry. Chyba nie ma takiej osoby, na której nie zrobiłyby wrażenia. Mimo że monumentalne ściany porażają, okazuje się, że wiele z wysokich szczytów jest łatwo dostępnych, a wycieczki nie są wcale męczące.

czytaj

Dolomity zachwycają, a wyjazd w te góry będzie skutkował tym, że będziemy chcieli w nie nieustająco wracać. Są po prostu piękne! Monumentalne, robiące wrażenie, ale jednocześnie łatwo dostępne...

Azja - Iran

Krótka charakterystyka wysp i informacje praktyczne, które udało nam się zebrać podczas dwóch wyjazdów do Iranu w pierwszej połowie 2017 r.

Europa - Włochy

Pomysł wyjazdu do Toskanii nie narodziłby się w naszych głowach, gdyby nie organizowana tam w październiku impreza Ecomaratona del Chianti. Nie wyobrażaliśmy sobie nie zobaczyć jednak przy okazji...

Europa - Niemcy

Mimo że to nasi najbliżsi sąsiedzi, Niemcy nie są oczywistym celem wyjazdów wakacyjnych. Coraz częściej przekonujemy się jednak, że mają do zaoferowania wiele atrakcji.

Europa - Austria

Atrakcje w postaci zabytków z czasów rzymskich, zamków, austriackich miasteczek i przyrody naddunajskiej. No i sam Wiedeń - klasa sama w sobie.

Europa - Portugalia

Cieszymy się z tego, że spędziliśmy najwięcej czasu na północy, rzadziej odwiedzanej przez turystów. Szkoda tylko, że wyjazd trwał tak krótko.

Europa - Niemcy

Monachijskie puzzle poskładaliśmy z dwóch wizyt w tym mieście, z czego większość kawałków...

Europa - Czechy

Morawski Kras to największy i najważniejszy obszar krasowy w Czechach. Znajduje się tu 1100 zewidencjonowanych jaskiń.

czytaj

Kilka godzin wieczorową porą w zimie, za to w towarzystwie Czecha – zwiedzanie po ciemku Brna na pewno nie przyczyniło się do odkrycia przez nas wszystkich uroków tego miasta, za to...

Europa - Węgry

Od kilku już lat jeździmy na Węgry, oddalone od południowych granic Polski o zaledwie 250 km, w poszukiwaniu górzystych terenów w kraju uchodzącym za raczej płaski. Znajdujemy je i to w sporej obfitości na północy Węgier!

Europa - Słowacja

Koszyce, drugie co do wielkości miasto na Słowacji, ze względu na odnowioną starówkę uważane jest za najpiękniejsze w kraju.

Europa - Szwecja

Skandynawię lubimy i wracamy do niej, bo nadal nam nie dość. Co nas tam ciągnie? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie...

Europa - Armenia

W Armenii w tym roku byłam już piąty raz, ale dopiero teraz po raz pierwszy ten kraj naprawdę mnie zauroczył, zaintrygował, wzbudził chęć, by go dogłębniej poznać.

Europa - Gruzja

Po raz kolejny wracam do Gruzji już niemal jak do siebie. W Tbilisi, Mestii i Gonio jestem serdecznie witana przez gruzińskich znajomych, którzy wykrzykują „Gamardzioba, Kamila”.

Europa - Rumunia

Z czym kojarzy mi się Transylwania? Z zamkami, tajemniczą postacią Draculi, miasteczkami Sasów i mniejszością węgierską, a przede wszystkim najpiękniejszą według mnie miejscowością Rumunii – Sighisoarą.

Europa - Grecja

Po kilku wakacjach spędzonych w Skandynawii, zachciało nam się powrotu do klimatów bałkańskich. Do ciepła, dobrego jedzenia, soczystych owoców, spontanicznego tańca, kolorów i specyficznego rozgardiaszu.

Europa - Węgry

Zazwyczaj wybieramy na nasze wizyty północne rejony Węgier, niepodobne do całej reszty kraju, bo górzyste, pofałdowane, ze zjawiskami krasowymi. Były więc spacery po Górach Bukowych, wizyty w jaskiniach w Aggtelek, teraz przyszedł czas na tokajski rejon winiarski z Górami Tokajsko-Zemplińskimi.

Azja - Turcja

Kapadocja ma dla turystów wiele do zaoferowania: wycieczki do dolinek, spacery szlakami wytyczonymi pośród skał, podziemne miasta wydrążone w skale, klasztory z zachowanymi średniowiecznymi freskami malowanymi wprost na kamiennych ścianach, hotele ze skalnymi komnatami...

Ameryka Północna - Kanada

Tego dnia robimy ponad 650 km. Powoli przemieszczamy się w stronę Montrealu, skąd mamy samolot i nie sądzimy, że spotkają nas w Kanadzie jeszcze jakieś niespodzianki...