Europa - Szwecja

Skandynawię lubimy i wracamy do niej, bo nadal nam nie dość. Co nas tam ciągnie? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie...

Europa - Armenia

W Armenii w tym roku byłam już piąty raz, ale dopiero teraz po raz pierwszy ten kraj naprawdę mnie zauroczył, zaintrygował, wzbudził chęć, by go dogłębniej poznać.

Europa - Gruzja

Ponieważ często wracam do Gruzji jako pilot wycieczek, otrzymuję zapytania o to, co warto zobaczyć w Gruzji, jak ułożyć sobie trasę zwiedzania po tym kraju, które miejsca warto odwiedzić. Żeby nie udzielać ciągle tych samych odpowiedzi, postanowiłam sporządzić taki mini przewodnik po największych atrakcjach Gruzji, podpowiadając, które miejsca warto odwiedzić.

Europa - Rumunia

Z czym kojarzy mi się Transylwania? Z zamkami, tajemniczą postacią Draculi, miasteczkami Sasów i mniejszością węgierską, a przede wszystkim najpiękniejszą według mnie miejscowością Rumunii – Sighisoarą.

Europa - Grecja

Po kilku wakacjach spędzonych w Skandynawii, zachciało nam się powrotu do klimatów bałkańskich. Do ciepła, dobrego jedzenia, soczystych owoców, spontanicznego tańca, kolorów i specyficznego rozgardiaszu.

Europa - Węgry

Zazwyczaj wybieramy na nasze wizyty północne rejony Węgier, niepodobne do całej reszty kraju, bo górzyste, pofałdowane, ze zjawiskami krasowymi. Były więc spacery po Górach Bukowych, wizyty w jaskiniach w Aggtelek, teraz przyszedł czas na tokajski rejon winiarski z Górami Tokajsko-Zemplińskimi.

Azja - Turcja

Kapadocja ma dla turystów wiele do zaoferowania: wycieczki do dolinek, spacery szlakami wytyczonymi pośród skał, podziemne miasta wydrążone w skale, klasztory z zachowanymi średniowiecznymi freskami malowanymi wprost na kamiennych ścianach, hotele ze skalnymi komnatami...

Ameryka Północna - Kanada

Tego dnia robimy ponad 650 km. Powoli przemieszczamy się w stronę Montrealu, skąd mamy samolot i nie sądzimy, że spotkają nas w Kanadzie jeszcze jakieś niespodzianki...

Polecieliśmy do Kanady, a wylądowaliśmy w Quebecu. To hasło przewodnie naszego wyjazdu. Francuskojęzyczna część jest zupełnie inna niż reszta kraju. Mieszkańcy bardzo tę odrębność podkreślają.

Europa - Gruzja

W Mestii przypadkowo poznałam Waleriana, Gruzina mówiącego po polsku. Okazało się, że pochodzi z Gori, skąd mam najlepsze wspomnienia spotkań z naszymi przyjaciółmi z klubu alpinistycznego i organizacji Tontio. Gościli mnie i Darka bezinteresownie dwa razy...

Europa - Norwegia

Kolejne wakacje i znowu lądujemy w Skandynawii. Zauroczył nas ten rejon. I wcale nie wystraszyliśmy się niskich temperatur w zeszłym roku w Finlandii oraz wiatrów na północnym – wschodzie Norwegii.

Europa - Włochy

Sycylia wydawała nam się całkowicie odmienna od reszty Włoch czy Europy - mniej zabiegana, może też trochę mniej schludna, ale przez to swojska. Szczególnie to odczuwaliśmy, gdy przypatrywaliśmy się pracy rybaków w porcie lub wędrowaliśmy wąskimi uliczkami miast, w których ponad naszymi głowami zwisało kolorowe pranie: obrusy, pościele, ubrania.

Europa - Belgia

W Belgii ponoć wymyślono frytki. My woleliśmy gofry, z których Belgia też jest znana - zupełnie inne niż nasze. Zresztą ze słodyczami Belgia mocno będzie mi się kojarzyć - ponoć czekolada jest słynniejsza od szwajcarskiej. Próbowaliśmy czekolad z dodatkiem papryki, tymianku czy lawendy.

Europa - Finlandia

Gdy wróciliśmy do domu z naszej 3-tygodniowej samochodowej wyprawy do Finlandii na liczniku mieliśmy ponad 7 tys. km. Do tego trzeba by było doliczyć kilometry, które przemierzyliśmy pieszo i na rowerze. Wyjazd ten był dla nas sprawdzianem samowystarczalności z dala od cywilizacji.

Europa - Estonia

Była republika Związku Radzieckiego okazała się być bardziej skandynawska niż postkomunistyczna w klimacie. Z rzadka zaludniona, pełna wielowiekowych lasów, nadmorskich pustych plaż okazała się naprawdę świetnym celem na rowerowy wakacyjny wypad z dziećmi.

Europa - Węgry

Czterodniowy wyjazd na Węgry w okresie świątecznym, a w zasadzie dwa pełne dni. Jeden przeznaczony na dolinę potoku Szalajka w Górach Bukowych, a drugi na zwiedzanie dzielnicy Hadas w Mezokovesd.

Europa - Czarnogóra

Gdy przejeżdżaliśmy przez Chorwację w drodze z Bośni do Czarnogóry, wydawało nam się, że piękniejszych widoków nie widzieliśmy nigdy przedtem. Dopóki nie dotarliśmy nad Bokę Kotorską w Czarnogórze...

Europa - Bośnia

Uwielbiamy Bałkany! W odróżnieniu do krajów skandynawskich czy zachodnioeuropejskich są zupełnie niepoukładane i nigdy nie wiadomo, jaka niespodzianka może się nam tam przydarzyć. Wjeżdżając do Bośni, szczególnie po wizycie dwa lata wcześniej w Serbii, nie bardzo wiedzieliśmy, co zastaniemy w Sarajewie, stolicy Bośni. Mieliśmy tylko świadomość, że kilka lat temu usytuowani na okolicznych wzgórzach serbscy snajperzy strzelali do ludzi w mieście.

Europa - Hiszpania

Wyjazd do Hiszpanii był zupełnie inny niż pozostałe - po raz pierwszy razem z dziećmi polecieliśmy na wakacje samolotem. Jędrek miał wtedy zaledwie pół roku.

Europa - Słowacja

Z sentymentem wspominając wypad rowerowy sprzed kilku lat w Beskid Niski, postanowiliśmy poszukać śladów łemkowszczyzny tym razem po stronie słowackiej.