Rodzinne wędrówki po parkach Quebecu

Tym razem eksplorowaliśmy Quebec, głównie skupiając się na walorach przyrodniczych i rejonach górskich wschodniej Kanady.

Odwiedziliśmy kilka parków narodowych, zaliczyliśmy sporo spotkań z przedstawicielami fauny kanadyjskiej, a przede wszystkim podziwialiśmy przepiękne widoki. W Kanadzie na obszarach chronionych można nie tylko wędrować, my wypożyczyliśmy kanu i pływaliśmy po jeziorze Cascapédia.

Ostatnio dodane

Taką mam naturę, że nawet nad morzem muszę sobie znaleźć jakąś górę – powtarzam jak mantrę tę myśl w drodze na wzgórze ponad Gonio. To moja ulubiona miejscowość koło Batumi.

Co zobaczyć w Tbilisi? Zawsze gdy ktoś mnie pyta o plan na zwiedzanie Tbilisi, pomijam w odpowiedzi najważniejsze zabytki i zaułki miasta. Zróbcie spacer wzgórzami wokół Tbilisi – rekomenduję.

Słowacy mają niesamowite szczęście, że ich kraj zasięgiem obejmuje aż tyle gór. Po naszej, polskiej stronie, też jest w czym wybierać, ale doświadczenie podpowiada, że góry na Słowacji są zdecydowanie mniej zatłoczone niż w Polsce...

Rakytov słynie z najrozleglejszych w Fatrze widoków. Wybierając się na ten szczyt w najpiękniejszy pogodowo dzień, mieliśmy nadzieję, że uda nam się zobaczyć te osławione panoramy górskie.

Drugi dzień długiego weekendu w Wielkiej Fatrze i niestety niespodzianka pogodowa – wszędzie mgła. Ostatecznie nie było tak źle...