z pasją w życiu
z aparatem przy oku
GALERIE

2016-08-04

„Kto nie widział Kachetii, ten nie zna Gruzji”- to zdanie zasłyszane od Gruzinów cały czas tkwiło w mojej głowie. Do Gruzji przyjechałam pierwszy raz 13 lat temu...

2016-06-02

Start w Bratysławie, meta w Wiedniu. Pomiędzy oraz w samym Wiedniu świetnie przygotowane ścieżki rowerowe, po których jeździ się szybko i wygodnie...

2016-05-04

W czasie długiego weekendu tłumy spotkamy raczej w Tatrach i Bieszczadach niż pod Klimczokiem, a Beskid Śląski nie wydaje się oczywistym celem wypadu majówkowego dla lubiących wędrówki górskie.

2016-04-26

Przy ciągu rowerowo-pieszym biegnącym wzdłuż Grajcarka - mam wrażenie nieco zapomniany - Szlak Podróżników i Odkrywców w Szczawnicy.

2016-04-18

Góra Wdżar na granicy Gorców i Pienin jest bez wątpienia miejscem niezwykłym. Wystarczy godzinna wycieczka, by jej walory docenić.

2016-04-14

Zdjęcia i opisy Sintry, miasteczka niedaleko Lizbony rozbudziły naszą wyobraźnię do tego stopnia, że postanowiliśmy je odwiedzić, mimo że głównym celem naszego wyjazdu była północ Portugalii...

2016-04-13

Coimbra to trzecie pod względem wielkości – po Lizbonie i Porto – miasto Portugalii, a my mieliśmy wrażenie, przebywając tam, jakbyśmy trafili na zapadłą prowincję.

2016-04-12

Ponoć Portugalię najlepiej w skrócie podsumowują 3 słowa na „f”: fado, Fatima i football. Wizytę w muzeum footballu odbyliśmy...

2016-04-11

Jeśli ma się w rodzinie małego piłkarza, a akurat odwiedza się miasto, które szczyci się najbardziej utytułowaną drużyną piłkarską w Portugalii, to nie można zrezygnować z wizyty na stadionie klubu i w muzeum przedstawiającym ponad 120-letnią historię piłki w Porto.

2016-04-10

Najważniejszym punktem orientacyjnym w topografii miasta jest rzeka Douro, której brzegi spina sześć mostów. Samochód warto zostawić przy nabrzeżu...

2016-04-09

Szlaki naszych podróży często wiodą przez parki narodowe: krajobrazy tam zazwyczaj najpiękniejsze, oddycha się jakoś głębiej, a przede wszystkim można wędrować długo przed siebie...

2016-04-08

Miasto jest ważnym ośrodkiem religijnym – właśnie tutaj urządza się najwspanialsze obchody Wielkiego Tygodnia w kraju...

2016-04-07

Braga to jedno z najstarszych miast w Portugalii. Szczyci się ponad 2-tysiącletnią historią i tym, że została założona przez samego cesarza rzymskiego Augusta jako Bracara Augusta.

2016-04-06

Niewielkie miasteczko Guimarães, raczej rzadko odwiedzane przez turystów, może poszczycić się chlubną przeszłością. Urodził się tutaj pierwszy król Portugalii...

2016-04-05

Będąc w okolicy Porto prędzej czy później trafi się nad brzeg rzeki Douro. To najdłuższa rzeka Portugalii, która płynie od Hiszpanii aż do Atlantyku.

2016-04-04

Od czasu do czasu mamy ochotę na nieco inny rodzaj wypoczynku: w wynajętym domu, w wygodnym łóżku, z wszelkimi udogodnieniami...

2016-04-03

Od czasu gdy podczas wizyty w Kanadzie przegapiliśmy maraton w Quebecu, zawsze sprawdzamy, jakie biegi odbywają się w czasie naszej wizyty w danym kraju...

2016-04-02

Do Lizbony wpadliśmy tylko na weekend, z czego większość czasu pochłonęły nam kwestie związane ze startem w lizbońskim wiosennym półmaratonie.

2016-04-01

Nie jest to ani najpiękniejsza, ani najbardziej klimatyczna dzielnica Lizbony, ale jednak Belém przyciąga - szczególnie tych, którzy lubią przemierzać świat wszerz i wzdłuż.

2016-03-02

Miała być impreza rodzinna, atrakcje dla dzieci, weekend w górach, dużo zabawy i śmiechu. Wszystko to było, tylko bez naszych dzieci...