z pasją w życiu
z aparatem przy oku
GALERIE

2014-06-12

Zakopiański Weekend Biegowy z Sokołem spędziliśmy od 6 do 8 czerwca w Tatrach. Darek biegł w biegu wysokogórskim Marduły, a ja w niedzielę w biegu Zamoyskiego do Morskiego Oka. Z sukcesami! Stanęłam na najwyższym miejscu podium w swojej kategorii wiekowej :)

2014-06-11

Do Finlandii pojechaliśmy, by pojeździć na rowerach. Ukształtowanie terenu szybko zweryfikowało nasze plany. Mimo że podczas 3 tygodni wakacji przejechaliśmy jedynie 85 kilometrów, były to najfajniejsze wycieczki...

2014-05-26

Właśnie dostałam newsletter z informacją o najnowszym czerwcowym numerze "Poznaj Świat". Tytuł mailingu: "Świat jak z arabskiej baśni" - chodzi o mój artykuł o Marrakeszu ze świetnymi zdjęciami Anny i Marcina Szymczaków!

Jako miłośnik przyrody i kultury bałkańskiej Piotr Siwek, często przebywa w tej części Europy, zdobywając i aktualizując wiedzę o ludziach i miejscach. Opowiadał o Bałkanach w MCDiS, a później nieco więcej mnie w wywiadzie.

2014-05-25

Na tej stronie publikowałam już relację z gdyńskich Kolosów. W nowej wersji - nieco bardziej górskiej - podsumowanie Ogólnopolskich Spotkań Podróżników, Żeglarzy i Alpinistów w Gdyni nukazało się drukiem w magazynie "GÓRY", nr 2/2014 (237) Maj-Czerwiec.

2014-05-10

Jeśli ktoś ma ochotę na łagodny spacer w terenie górskim, polecam szlak spod Szyndzielni do schroniska pod Klimczokiem.

2014-05-08

Nieoczekiwany wypad do Warszawy. I to w dodatku do samego centrum, w pobliże murów obronnych, barbakanu i pomnika małego powstańca.

2014-05-04

Długi weekend majowy spędziliśmy na obozie biegowym. W drodze powrotnej pojechaliśmy do Sandomierza z postanowieniem zjedzenia tam obiadu i pospacerowania uliczkami.

2014-04-30

W numerze kwietniowo-majowym czasopisma podróżniczego "Witaj w Podróży" ukazał się artykuł dotyczący fragmentu naszej podróży po Finlandii - wizyty w okolicach Ukko-Koli.

2014-04-21

Poniedziałek wielkanocny wykorzystujemy na wycieczkę do krakowskich dolinek. Jedziemy do miejscowości Wierzchowie, gdzie na parkingu przy placu zabaw w centrum wsi można, a nawet trzeba, zostawić samochód. Do jaskini można dojść jedynie pieszo...

2014-03-29

Najpierw na wyjazd rowerowy umówili się tatusiowie. Mamusie jednak postawiły warunek – podrzucą nas z dziećmi w góry. Rozstaliśmy się w Falsztynie, spotkaliśmy w Niedzicy, my po pokonaniu 10 km pieszo, panowie po 70 km na rowerze.

2014-03-23

W miniony weekend - od 21 do 23 marca 2014 r. - odbywał się w krakowskim kinie Kijów 11. Festiwal Podróżników „Trzy Żywioły”. Udało mi się załapać na ostatni dzień imprezy – wiem, że w przyszłym roku zrobię wszystko, by spędzić tam pełne trzy dni...

2014-03-22

Bardzo mocno postanowiłam sobie swego czasu, by podciągnąć się trochę z fotografii. Zaczęłam od fotowarsztatów z Pawłem Brzozowskim – najpierw weekendowych, potem tygodniowych, następnie kurs obróbki w Lightroomie. Dalszy ciąg to bezpłatne warsztaty z Piotrkiem Trybalskim z okazji festiwalu 3 Żywioły i jeszcze w tym samym tygodniu w ramach Rozjazdów spotkanie z Markiem Waśkielem.

2014-03-13

W tym roku po raz pierwszy wybrałam się do hali Gdynia Arena. Stała się ona dla mnie na trzy kolejne dni domem, gdyż spędzałam w niej czas od rana do późnej nocy.

2014-02-24

Jedzenie to była jedna z najlepszych rzeczy w Chinach! Wszystko nam bardzo smakowało, również dzieciom. Najfajniejsze były zupy. Można było dostać gotową zupę z makaronem i różnymi dodatkami w środku, albo przyrządzić sobie samemu...

Cudze chwalicie, swego nie znacie... Redakcja magazynu "npm" postanowiła przybliżyć swoim czytelnikom rejon schroniska Pod Durbaszką, jako miejsce doskonałe na zimową wycieczkę z dziećmi.

2014-02-01

To był wyjazd - można powiedzieć - służbowy. Na targi ispo do Monachium. Nie sądziłam, że będąc tam wyściubię nos poza targowe hale. Nie przygotowałam się krajoznawczo...

2014-01-31

Nazwa jednej z najnowszych pozycji książkowych wydawnictwa Express Map sugeruje, że znajdziemy w niej mapy poszczególnych pasm górskich. Faktycznie, tylko pobieżnie kartkując atlas, natrafimy w nim na mniej lub bardziej dokładne mapy regionów, grup górskich czy nawet szczytów.

2014-01-23

Jak tylko opuściłyśmy budynek biblioteki, życie moje nabrało tempa. Nie miałyśmy zbyt wiele czasu do następnej prelekcji, a chciałam Monice pokazać kawałek Niepołomic.

2014-01-19

Śnieg udało nam się znaleźć, ale naprawdę było go mało. Kilka białych placków po drodze, co najwyżej lód pękający pod butami. Jakoś zima nas omija. Ale za to tym razem wyszliśmy ponad schronisko i zdobyliśmy szczyt Durbaszki.